12 perc elolvasni
Tuning cégek - Külső elemek

Az Irmscher International GmbH története egy duplagarázsban kezdődött a Stuttgart melletti Winnendenben, 1986-ban. A név Irmscher-Tuning volt, alaptőkeként egy Rallye Kadett eladásából származó bevétel volt. A raliból ismert Günther Irmscher mérnöki tanulmányai befejezése után vágott bele a vállalkozásba. Elsősorban motorttuninggal foglalkozott, az Opellel 1970-Ben kezdődött a kapcsolata. 1977-ben beindította az első sorozatgyártást, s piacra dobta az Irmscher City Kadettet. Létrehozta az IRM nevű fejlesztési részleget Leingartenben. 1978-ban pedig átköltöztette a központot Remschaldenbe, az egykori Heinkel cég műhelyébe. 1982-ben épült a Corsa Spider, az első Irmscher cabrio a kisautók osztályában. 1983-ban kigördült az üzemből a legendás i200, amit i240 és az i300 követett. 1985-ben az Ádám Opel AG és az Irmscher szorosabbra fűzték a szálakat: együttműködési megállapodást írtak alá olyan autók szériagyártásáról, amilyenekkel az Opel nem kívánt foglalkozni. A nyolcvanas években az Irmscher kis tuningcégből igazi autógyárrá nőtt, sőt 1989-ben Spanyolországban , Zaragozában külön termelési részleget épített fel. 1991-ben az Opel a remschaldeni telephelyen nyitotta meg oktatási központját, s még ebben az évben megkezdődött az Irmscher együttműködése a Daewooval, Renaulttal és a Saabbal. Miután Angliában is létrehozott egy termelőegysėget, az Irmscher 1993-ban újabb együttműkódési megállapodássalmerősítette meg a közös munkáját az Opellel. Több európai országban létesített telephelyet, s átvette a Motoren Getriebe-Maschinen GmbH üzemét Lorchban. 1995-ben ISO9001-és minősítést szerzett. 1996-bán az alapító Günther Irmscher meghalt-Péter Stürzenhofecker vette át az irányítást. A változás nem törte meg a lendületet: a cég vásárolt egy 60 ezer M2-es iparterületet Eisenachban, ahol műanyag alkatrészek gyártásába kezdett.

Irmscher bodykittek bármelyik F Astra típushoz rendelhető volt, felszereltsegektől és motor típustól függetlenül:

Astra Pacific bodykit (1991-től) amely a következőkből áll:

- küszöbök i18 01 301 / -351

- első lökhárítónspoiler i18 01 001

- hátsó szárny i18 01 401

- hátsó lökhárító spoiler i18 01 451

- hűtőrács i18 01 002

- hátsó hangtompító kipufogódob dupla téglalap alakú véggel i18 08 001

- sportfelfüggesztés -30mm i18 03 004 / -005 / -006

kérésre:

- i61 10 202 könnyűfém keréktárcsa 6x15 küllős kialakítású

- i61 10 200 könnyűfém keréktárcsák 7x15 küllős kialakítású

- i61 10 040 6x14 könnyűfém kerekek, Cross Spoke Design

- i61 10 041 6½x15 könnyűfém keréktárcsák, Cross Speakes Design- i61 10 205 könnyűfém kerekek 7x16 "star design" ezüst

- i61 10 206 könnyűfém kerekek 7x16 "Star Design" antracit

- i18 06 001 teljesítménynövelő készlet a C20NE-hez: 89 kW / 121 LE

Le Mans bodykit (1993-tól), amely a következőkből áll:

- küszöbök i18 01 301 / -351

- első lökhárító spoiler i18 01 005

- hátsó szárny i18 01 401

- hátsó lökhárító spoiler i18 01 460

-hűtőrács i18 01 002

- hátsó hangtompító kipufogódob dupla téglalap alakú véggel i18 08 001

- sportfelfüggesztés -30mm (GSi) i18 03 003

- sportfelfüggesztés -30mm (nem GSi) i18 03 004

kérésre:

- i61 10 202 könnyűfém keréktárcsa 6x15 küllős kialakítású

- i61 10 200 könnyűfém keréktárcsák 7x15 küllős kialakítású

- i61 10 040 6x14 könnyűfém kerekek, Cross Spoke Design

- i61 10 041 6½x15 könnyűfém keréktárcsák, Cross Speakes Design

- i61 10 205 könnyűfém kerekek 7x16 "star design" ezüst

- i61 10 206 7x16 könnyűfém kerekek "Star Design" antracit

- i61 10 103 Öntött kerék 7½x17 "Star Design" 3 darabos

- i18 06 001 teljesítménynövelő készlet a C20NE-hez: 89 kW / 121 LE

Twenty-Five bodykit, amely a következőkből áll:

- hátsó lökhárító spoiler i18 01 460- hűtőrács i18 01 002

- első lökhárító spoiler i18 01 005

- i61 10 202 könnyűfém keréktárcsa 6x15 küllős kialakítású

- i61 10 041 6½x15 könnyűfém keréktárcsák, Cross Speakes Design

- i18 03 004 Sportrugók -30 mm

- gumiabroncsok 195 / 55R15

- A "Twenty-Five" felirat a sárvédőre / a csomagtérre

kérésre:

- küszöb spoiler ék i18 01 301 / -351

- hátsó szárny i18 01 401

- hátsó hangtompító kipufogódob dupla téglalap alakú véggel i18 08 001 




Az aacheni székhelyű Steinmetz GmbH -sok szaktársához hasonlóan- a versenypályán vált először eredményessé Commodore GS 3000 nevű paripája révén az 1970-es években. Mérnökei azóta is főleg motortuninggal és sportfelfüggesztések, kipufogók, komplett aerodinamikai csomagok készítésével, speciális kerekek tervezésével és a gépkocsik belső terének átalakításával foglalkoznak. Az Opel palettáról majdnem minden típus szerepel a programjukban.




Hans-Albert Zender 23 évesen, 1969-ben alapította a céget HAZ néven (saját monogramja) a Kolbenz melletti Bassenheimben-akkor még csak raliüléseket készített. 1970-ben kezdett karosszéria elemeket gyártani az NSU TT és más 60-as évekbeli modellek számára, üvegszál merevítésű műanyagból. 1972-ben Zenderre módosult a társaság neve, majd 1973-ban a csupán 8embert foglalkoztató műhely beköltözött Kolbenzbe. 1974-ben a Ford Werke AG, majd a Volkswagen bízta meg tuningolási munkával. Sikeresen túlélte az olajválságot, 1977-ben az anyagi gyarapodás ám köszönhetően létrejöhetett a Zender GmbH, amely az autók belsejének fejlesztésével trendet alapított a tuningmühelyek történetében. 1979-ben a társaság székhelye átköltözött Mülheim-Kärlichbe, ahol új bolt, sőt műhely nyílt. Ezzel rohamos fejlődés kezdődött, az évek során bővülő és egyre több tanulmányautót bemutató cég 2000-ben együttműködési megállapodást írt alá az Adam Opel AG-val: közösen létrehozták az Opel Special Vehicles (OSV) GmbH-t Rüsselheimben. 2008 őszén a Zender tuningrészlege bezárt. Az utolsó időszak palettáján VW, Audi, Alfa Romeo, BMW, Fiat, Ford és Peugeot szerepelt az Opelen kívül, melynek modelljei közül a Corsa, az Astra, és a Vectra szolgált tervezési alapként. 



A Kampány-Lintfort székhelyű Mantzel Tuning is arra törekszik, hogy az Opel autókat erősebbé, sportosabbá, látványosabb megjelenésüvé, áramvonalabbá tegye. A társaság műhelyében többek között a motort, a futóművet, a belső teret, a karosszéria elemeket alakítják át, illetve tervezik újra. A terméklistára az évek során sok típus előfordult például Astra, Calibra, Vectra, Corsa, Tigra, Omega, Senator vagy Zafira. 




A Lexmaul Opel Tuning GmbH székhelye Frankfurttól nem messze, Rödermark/Ober-Rodenben található. A cég fél évszázada tuningolták az Opeleket. A teljesítményre , az úttartásra, a sportos külalakra koncentrálva alkatrészeket gyárt a motorhoz, a karosszériához, az utastérhez, afutóműhöz. Felniken, komplett kerekeket, kipufogók át is tervez.

Lumma Germany

Body kit for Opel Astra F in GT / R style. Consists of: front bumper with mesh AF100299POC, front bumper spoiler AF100115POC, fog lights AG100301THA, radiator grill AF200005RIB, set of sills AF200015POC and rear trim 


Megjegyzések
* Az email nem lesz publikálva a weboldalon.