9 perc elolvasni
GSi története

Az 1991 közepétől gyártott (sorozat előtti, mások számára nagyon ritka), 1996 elejéig, az Astra Gsi célja az volt, hogy átvegye az Opel Kadett E GSI helyėt.

Ugyanazokkal a motorokkal rendelkezett, mint a Kadett E, de frissítették az Euro 1 szennyezéscsökkentő előírásainak, amelyek arra kényszerítették az Opel-t, hogy autóit háromutas katalizátorral és lambda-szondával szerelje fel.

2.0 8 V (C20NE), 2.0 16 V (C20XE). A legerősebb változatot 2,0 literes, 16 szelepes kettős vezérműtengelyes motorral szerelték fel: C20XE elnevezésű, 1,998 cm³ elmozdulással, négyzet alakú motorral (86 mm furat x 86 mm löket). Teljesítmény 110 kw (150 LE) 6000 fordulat / percnél, 196 Nm maximális nyomatékkal, körülbelül 4800 fordulat / perc, a rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték 90% -ával 3100 és 6000 fordulat / perc között; az autó tömege 1100 kg. Az 1992. júniusi Quattroruote teszt eredményei alapján a maximális sebesség 219 km / h volt; gyorsulás 0-tól 100 km / h-ig 7,3 másodpercig és fékezés 100-ról 0-ra 38,8 m-en.Az 1991 közepétől gyártott (sorozat előtti, mások számára nagyon ritka), 1996 elejéig, az Astra Gsi célja az volt, hogy átvegye az Opel Kadett E GSI helyėt.Ugyanazokkal a motorokkal rendelkezett, mint a Kadett E, de frissítették az Euro 1 szennyezéscsökkentő előírásainak, amelyek arra kényszerítették az Opel-t, hogy autóit háromutas katalizátorral és lambda-szondával szerelje fel.Két két literes motor. 2,0,0 V (C20NE), 2,0 16 V (C20XE). A legerősebb változatot 2,0 literes, 16 szelepes kettős vezérműtengelyes motorral szerelték fel: C20XE elnevezésű, 1,998 cm³ elmozdulással, négyzet alakú motorral (86 mm furat x 86 mm löket). Teljesítmény 110 kw (150 LE) 6000 fordulat / percnél, 196 Nm maximális nyomatékkal, körülbelül 4800 fordulat / perc, a rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték 90% -ával 3100 és 6000 fordulat / perc között; az autó tömege 1100 kg. Az 1992. júniusi Quattroruote teszt eredményei alapján a maximális sebesség 219 km / h volt; gyorsulás 0-tól 100 km / h-ig 7,3 másodpercig és fékezés 100-ról 0-ra 38,8 m-en.

A GSi esztétikusan bemutatta a motorháztető oldalain lévő két légbeömlőt, egy adott típusú süllyesztett első és hátsó lökhárítókat, miniszoknyakat, speciális könnyűfém kerekeket 205/50 ZR15 típusú gumiabroncsokkal és kipufogódobot kettős négyzet alakú véggel.

1991 és 1993 között (vége) a Gsi 2,0 8v-os motorral (egytengelyes 115 lóerő) és szinte az idősebb 16v-es változattal egyenértékű felszereléssel volt elérhető, kisebb alkatrészek kiválasztása szempontjából megkülönböztetve (kissé eltérő műszerezés, egy négyzetes kipufogóvég valamint az ETC kipörgésgátló rendszer hiánya is).

Az autót 1995 után ráncfelvarrásnak vetették alá, amely határozottan kevésbé szembetűnő esztétikát mutatott: annak ellenére, hogy gyakorlatilag ugyanaz, mint az Astra F alapváltozat, részleteiben különbözött: kissé szélesebb hátsó tető spoiler, könnyűfém kerekek kialakítás és az első és a hátsó lökhárító azonos színű és kissé eltérő profilú. A motor két fő változatot látott, a C20XE-t és a C20XE-LN-t (alacsony zaj), amelyeket a négyzet alakú fogak és a kevésbé zajos vezérműtengely-szíjtárcsák jellemeztek; felszereltek egy Bosch Motronic M2.8 elektronikát (amely az előzőt helyettesíti, az M2.5-et) és egy kissé nehezebb "pot típusú" lendkeréket.

Az Astra GSI-t alapfelszereltségként szállították (a 4-csatornás ABS mellett, az 1,5 cm-es alsó burkolat és a fedélzeti számítógép mellett) elektronikus kipörgésgátlóval (ETC), amelyet a középső konzolban található speciális gomb segítségével ki lehet kapcsolni; ennek a rendszernek a feladata a 4 ABS-érzékelőn és egy külön vezérlőegységen keresztül korlátozni a csúszást a gyorsulás során, az útfelület típusától függetlenül. Az ETC kezelése, mivel különbözött a korábbi rendszereitől, megengedő, soha nem zavaró és hasznos, különösen nedves felületeken vagy rossz tapadással. Az ETC rendszert így csak az Astra Gsi 16V-n nevezték el; a gépkocsi más változataiban is felszerelhetők (amelyek szintén nagyon drága opciónak tűntek), amelyeket egyszerűen TC-nek hívtak.

Első és utolsó ilyen volt az Astra F GSi. A következő Astra nemzedékek egyikének sem engedélyezett a GSi rövidítés használata. Az előd Kadet E-t valóban az Egyesült Királyságban Astra néven, de itt GTE néven adták el. Az Astra F GSi-vel az Opel ambiciózusan és a Golf versenytársával ellentétben kezdte meg folytatni a Kadett E GSi fejlesztését azóta. A bevált 2 literes motorok szintén a fedélzeten voltak, valamint egy nagyméretű Verspoilerung, amely jelentősen megkülönböztette az Astra F GSi-t polgári társaitól. A Volkswagen azonban elindította a Golf III VR6 járművet, amely jelentős teljesítménynövekedést mutatott, diszkrét megjelenésű, és mindenekelőtt 6 hengeres motort telepített. Itt az Opelnek nem volt esélye, még akkor sem, ha azonnal rendelkezésre állna egy megfelelő V6-os motor. Az egyik, de az Astra F.-ban nem épült Az Astra GSi kifejlesztése a gyártás során arra a következtetésre jutott, hogy a GSi végül csak egy berendezés változata volt, amelynek alig volt egyedi értékesítési pontja. Az Astra programban különleges helyet kapott az Astra Caravan 16V, amely csak az 1994-es modellévben volt kínálatban. Bár nem kifejezetten GSi néven forgalmazzák.

A légzsákokat (kormánykerék és / vagy utas oldali) 1994-től vezetik be: a vezetőoldali standard, az utasoldali opcionális. Kézi légkondicionálás, nagynyomású fényszórómosók, hátsó fejtámlák, fűtött első ülések, bőr belső tér, tetőablak, fényes festék vagy fémfesték voltak az Opel árlistáján szereplő további különféle lehetőségek listája.

Különlegesség, kevéssé ismert, hogy az Astra Gsi megrendeléskor felszerelhető önzáró differenciálművel, amelyet az Opel közvetlenül gyártott ehhez a verzióhoz. Csak egy apró leírás található a TIS-ben (az Opel műhely kézikönyve), amely tisztázza az egyes autók tartalmát és jelenlétét.

1994-től a Gsi verzióban bevezették az 1,8 16v-os hajtóművet (125 lóerős kéttengelyes - C18XE típusú motor), amely a régi 2.0 8v-t váltotta fel, mert elavult, és már nem felel meg a szennyezőanyag-kibocsátásnak. Az 1,8 16v-nek nem volt vontatásvezérlő rendszere, még opcionálisan sem kapható. A alaptőke, a motortól eltekintve, a mechanikai szintű különbségek voltak csak (hátsó stabilizátorrúd hiányzik, kisebb keresztmetszetű első stabilizátor és egy kocka véges kipufogódob). A Gsi 1,8 16V-t csak 1993 vége és 1994 vége között gyártották, az első sorozatú karosszéria típusával (hátsó szárny, sport lökhárító és oldalsó szoknyák teljesen azonosak az idősebb 2.0 és 2.0 16v testvéreivel, 1991 és 1994 között épültek).

Az Astra Gsi 1996-ban elhagyta a piacot.

aEzt a legendás sportváltozatot három ajtós ferdehátú változatban állították elő, C18XE 1,8 16 V 92 kW / 125 LE, C20NE 2,0 85 kW / 115 LE, C20XE 2.0 16V 110 kW / 150 LE-vel. Ennek a verziónak sportos kialakítása van. Egyedi GSi hűtőmaszk, motorháztető beömlőkkel, egyedi GSi első és hátsó lökhárító, küszöb, nagyobb hátsó tetőspoiler az ötödik ajtón, a sötétített hátsó lámpák között fekete díszcsík van, azon díszeleg a GSI 16V vagy GSi felirat az ötödik ajtón és az első lökhárítón is megtalálható. A ráncfelvarrás után az autó elvesztette a GSi karosszériakészletét, és inkább egy közönséges Astra-hoz hasonló lett. Az autónak az Ate elsőkerék-tárcsafékei vannak belső hűtéssel 256mm átmérőjűek,hátul tárcsa/dobfék, fékrásegítővel és egy standard illesztésű blokkolásgátló rendszerrel (ABS és ETC), hogy megakadályozzák a kerekek gyorsuláskor történő csúszását (elektronikus kipörgésgátló). Sportos ötfokozatú sebességváltó, sportos futómű gáz lengéscsillapítókkal, 15” könnyűfém kerekekkel. Recaro sportülések állítható ülésmagassággal, első üléseken állítható magasságú fejtámlákkal. Fedélzeti számítógéppel (BC- MID kijelző, multi információs kijelző), Még az Opel Astra F Caravanban és 5ajtós változatban is megtalálható a C20NE 2.0 8v 85kW/ 115LE, C20XE 2.0 16V 110 kW / 150 LE és C18XE 1.8 16V 92kW/ 125LE motor, GSi Line lett a neve, a karosszérián megtalálhatók voltak az első hátsó GSi lökhárítók, a GSi tetőszárny, tárcsafékes hátsó híd, Recaro sportülések, fedélzeti számítógép, könnyűfém kerekek.

Az Astra F sorozatban az Opel GSi sorozat folytatta a hagyományt. A GSi a "Grand Sport injekció" kifejezést jelenti. Az Astra F GSi külsőleg és technikailag különbözött a szokásos Astra-tól. Az aerodinamikai módosítások eredményeként a GSi-nek alacsonyabb cw értéke volt, tehát ugyanazon motor mellett nagyobb a maximális sebessége, mint a standard változatnál.

1994 augusztusában a teljes Astra program megkapta a rancfelvarrast és ez vonatkozott a GSi-re is. Ettől a ponttól kezdve a modell már nem volt optikailag megkülönböztethető az Astra többi verziójától. Az rancfelvarras után a GSi háromajtós karosszériával és Irmscher speciális modellként létezett C20XE motorral Caravanként, optikai GSi részletek nélkül (spoiler és beömlő a motorháztetőben), míg a facelift GSi ötajtós ferdehátú és caravan változatban is elérhető volt. Az Opel nagymértékben bevezette az új modellneveket a ráncfelvarrás során, ám a GSi név megmaradt. A rancfelvarrott GSi azonban jelentősen csökkentette a standard felszerelést.

Az első sorozatú GSi modellek optikai módosításaElső lökhárító, hátsó lökhárító, tető spoiler, küszöb burkolat, motorháztető beömlő, hűtőrács, hátsó tetőszárny, fehér üveg, könnyűfém keréktárcsa, speciális színű sportülések és kárpit. A szokásos modelltől eltérően hiányoztak a gumírozott oldalsó díszlécek, amelyek megerősítették a sportos optikát.A második sorozatú GSi modellek optikai módosítása (facelift)Az első lökhárító, a hátsó lökhárító és a tető spoiler lakkozott, és széria, nem GSi formájú, Rádióantenna a tetőn. A "GSi" betűkészlet jellemzően csak az oldalsó díszlécen vannak feltüntetve.Az első sorozat GSi modellek különleges műszaki jellemzői

15 mm-rel leengedett futómű, a hátsó hídra csavarozva van egy extra hátsó stabilizátorrúd (csak GSi 16V), több információs kijelző (BC fedélzeti számítógép) alapfelszereltség, kipörgésgátló ETC (csak C20XE), 1993, a vezetõ légzsákjával kapható.

A második sorozatú GSi modellek különleges műszaki jellemzői (facelift)

Kombinált műszer fordulatszámmal 8000 fordulat / perc. (Csak X20XEV).

Motorprogram a GSi-hez

Astra GSi 2.0i - modellév 1992-1993 / 1,8 16V Ecotec - modellév 1994 Az alapmodell az 1992-es és az 1993-as modellévekben a jól ismert 2.0i (C20NE) motorral és 85 kW / 115 LE motorral volt kínálatban. Az 1994-es modellévre az 1.8i 16V-os Ecotec (C18XE) motor 92 kw / 125 LE-vel váltotta fel a 2.0i, 20-at. Most a GSi alapmodellt más néven GSi 16V-nek hívták. A 2.0i megjelenése azonban megmaradt. A kerekek továbbra is acélkerekek voltak, a ködlámpákkal és a ködlámpa csak felár ellenében volt elérhető. A motor azonban már elérhető más Astra modellekben is, tehát ott volt az Astra CD és az Astra GT az 1.8i 16V Ecotec motorral.Ezenkívül a GSi alapváltozat megjelölése, legyen az akár 2.0i 8V, akár 1,8 16V Ecotec: a hátsó hangtompító egyetlen ovális kipufogócsővel rendelkezik. Az Astra GSi csak az 1994-es modellévig terjedt, csak háromajtós ferdehátú modellként.Astra GSi 2.0i 16V - 1992-1994 Az 1992 és 1994 közötti modellezési években a legjobb modell: az Astra GSi 16V 2.0i 16V (C20XE) motorral és 110 kW / 150PS motorral. Lenyűgöző tulajdonság volt a 15 hüvelykes könnyűfém kerekek gumiabroncsaival 205 / 50R15, amelyeket itt standardként szereltek be. Mellesleg, először az Opelnél, egy 50er gumiabroncsmagassággal. Azonban megszerezheti ezt az alapmodellek szinonimáját. Szokásos, de csak az 1993.5-ös modellévtől kezdve a ködlámpa. A "nagy" 16V egyedülálló tulajdonsága: a kettős cső kipufogója két téglalap alakú kipufogócsővel. Az Astra GSi 16V légellenállása 0,30

Astra Caravan 16V - 1994-es modell Az Astra Caravan 16V-t bevezették az 1994-es modellévbe, és ebben a formában csak egy évig maradtak kínálatban. Annak ellenére, hogy nem adták el GSi-ként, az Opel már bemutatta a GSi stratégiáját az 1995-ös modellévre, és komoly versenytársat hozott a Golf VR6-ra az elején. A Volkswagen csak az 1994-es modellévtől kapta meg a Golf III Estate-t, majd csak a maximális 115 lóerővel. A Golf Estate VR6 egyelőre (még mindig) nem volt elérhető, versenytársainak szintén nem volt megfelelő megfelelője a Caravan 16V-nek. A teljesítmény-éhes apának reprezentációt kellett tennie az Opelnél. Két szempontból jó ötlet, mivel a 3 ajtós GSi minden bizonnyal nem volt optimális a családok számára A Caravan 16V alapmodellje az Astra Caravan Sportive volt. Ezen felül standard fehérje irányjelzőket, a fedélzeti számítógéppel ellátott multimédiás kijelzőt és a Check Control készüléket, valamint a kézi szintvezérlőt is felszereltek. Mint a testvérnél, a GSi 16V szintén elérhető volt a vontatásellenőrző ETC-vel. Ezenkívül a lcaravannak elöl-hátul tárcsafékei, blokkolásgátló rendszere és az Opel teljes méretű légzsája volt a vezető oldalán. Az Astra GSi 16V-vel ellentétben azonban a Caravan 16V-nek szokásos könnyűfém kerekek nélkül kellett lennie. Itt a normál GSi kerékborításának elegendőnek kellett lennie. Dupla kürt, bőr kormánykerék és a hátsó részén található Fußraumheizkanäle kiegészíti az extrákat.

Astra GSi - modellév 1995-1996Az 1995-ös modellévre az Astra F jelentős átalakításon ment keresztül, amelyből a GSi nem volt kizárva Most először volt három különböző karosszériastílus, mivel a 3-ajtós ferdehátú mellett az 5-ajtós ferdehátú GSi már kapható volt. És a Caravan 16V-t is átnevezték, és ma már GSi értékesítik. Az Opel nagyon szélesen módosította a GSi-t. Így a konkrét GSi Verspoilerung készüléket kicserélés nélkül hagyták el, és a Multi Info kijelző most már csak felárért volt elérhető. A GSi 16V-t alapfelszereltségükben már nem szerelték fel a bőr kormánykerékkel és a kipörgésgátló ETC-vel. Minden modellhez alapfelszereltségként alumínium kerekek is voltak. Az Opel ezeket az intézkedéseket azzal indokolta, hogy az új gépjármű-vásárlók fokozott figyelmet fordítanak a mindennapi használatra, az optikai alulértékelésre és a jó ár-teljesítmény arányra. Ennek megfelelően az árat több mint 4000DM-rel csökkentették.

Az első modell félévben csak az Astra GSi 2.0i 16V / C20XE motorja volt. Csak 1995 februárjától követték a 2.0i 16V ECOTEC / X20XEV-et, mint réscsökkentőket a gyengébb Astra. Mivel az Astra GSi-vel párhuzamosan, az 1995-ös modellétől kezdve kínálták, az Astra Sport, amely alapvetően nagyon hasonló volt a GSi-hez, de kisebb motorokkal rendelkezik. Ha meg tudná csinálni ABS és könnyűfém kerekek nélkül (de felár ellenében kapható), akkor alapvetően ugyanazt a modellt hajtotta. Melyik az 1.8i 16V-os motorral és a 115 lóerővel, ugyanolyan vezetési értékekkel rendelkezik, mint az első Astra GSi 2.0i 8V. Az 1997-es modellévtől kezdve az Astra F vége már árnyékot adott. A modellválaszték korszerűsítésre került, és a legtöbb előző felszerelési változatnak felel meg. Tehát az Astra GSi vége nem volt meglepő. Az Astra Motion vagy az Astra Cool Motion formájában azonban szinte azonos modellt lehet megrendelni. Itt csak a belső tér (sportülések, de más anyag) és a felnik különböztek.

Az 1994-es modellévben az 1.8i 16V Ecotec / C18XE váltotta fel a 2.0i motort az alapmodellben20.A C25XE-vel együtt itt kezdődött az ECOTEC motorok kora, és a korábbi „Family II” motorokat cserélték.Igaz, hogy az Opel kezdetben kissé szivacsosként határozta meg az ECOTEC motorokat, és csak később konkretizálta az ECOTEC 25 sorozat jellemzőit, ám nagy részben a meghatározás a C18XE és a C25XE modellekre is vonatkozik. 1993-ban ez csupán a motorok új generációjának rövidítése volt, amelynek szövege: Kibocsátás-fogyasztás-optimalizált technológia, 1995-től pedig az ECOTEC motorok egyedi meghatározását forgalmazták: 4-szelepes technológia, kipufogógáz-visszavezetés, kopogásvezérlés, friss levegő befecskendezése. Az Opel ezt követően, de nem túl komolyan vette ezeket a funkciókat, és marketing eszközként fejlesztette ki az ECOTEC kifejezést. Később néhány országban a C20XE-t ECOTEC néven is eladták ...

Az 1995.5 modellévtől kezdve a 2.0i 16V Ecotec / X20XEV lett az Astra GSi15 új alapmotorja.Itt most egy ECOTEC motor az Opel konkrét meghatározása után, amely az Opel program standard motorjává vált.Az Astra GSi mellett a motort az Astra F. különféle egyéb felszereltségi szintjeire is beépítették. A Calibra, a Vectra, az Omega B és az Astra G szintén fel van szerelve ezzel a motorral. Az Astra G OPC-ben, de aztán ismét tegye a kezét, és fejlessze ki az X20XER motort az Astra G OPC 1-hez.

1996-ig a 2.0i 16V / C20XE képes volt érvényesülni az Astra GSi program legjobb motorjaként. Szinte tíz évig a C20XE-t Németországban kínálták. Tekintettel arra a tényre, hogy ez a szabványos többszelepes szelepek korai adatai, természetesen nem rossz eredmény

GSi kárpitok

Kezdetben csak egy belső változat volt elérhető a GSi modellekhez, egészen az 1994-es modelléig. Az "Arizona" antracit anyagból készült sportülések alapkivitelben voltak, és ilyen formában szerelték be, így csak az Astra F-be. Csak az 1994-es modellévre volt feltehetően alternatív bőrkárpit felár ellenében. Az 1993.5 modellévtől kezdve minden GSi-hez légzsákok is voltak. De először csak a sofőr számára. Az utasnak csak 1995 óta engedélyezett légzsák élvezése. Astra F GSi A Caravan 16V alapja az Astra F Sportive volt. Ennek eredményeként az antracitba sportülésekkel és a Petit Point anyaggal ellátott belső teret szintén gyárban telepítették. Az Astra azonban nem volt e belsőtér egyetlen kedvezményezettje. Ugyancsak a Corsa B GSi-vel és a Corsa B Sport-nal, az 1996-os modell évtől, valamint a Vectra speciális Sportive kiadásával telepítették ezt a felszerelési változatot. Astra F GSi bőr belső teret (mindig sport ülésekkel és fűtött ülésekkel együtt) először az 1994-es modellévekben kaphatták meg az összes Astra modellhez. Itt kibővítette a kényelmet orientáló vásárló számára kínált ajánlatot. Végül is, a Volkswagen a Golf II-ben már a speciális modellekhez kötöttség nélkül felajánlotta a bőrt, és a jól megérdemelt Familie főiskolai végzettek célcsoportját illetően, akiket szintén szeretnének felkérni a Caravan 16V VR6 táborába, logikusnak tűnt, ez az exkluzív Extra a programban. Irmscher ezután az Astra F modellek bőrfelületéért is felelős volt. Az 1994-es és 1995-ös modellévekben az árlisták kimutatták ezt a tényt, 1996. március 14. már nem. Az Astra GSi-ben az 1995-ös modelltől kezdve sportüléseket is telepítettek, de itt hullám antracit anyagú Ezt a belső teret az Astra Sport és az Astra Caravan Club is használja. A szövet, sport ülések nélkül, akkor még a használt Astra F Sunshine és Astra F Champion speciális modellekkel jött. A vezető és az első utas légzsáinak alapjai a fedélzeten voltak. 

Arizona

Petit Point

Wave

Bőr



Megjegyzések
* Az email nem lesz publikálva a weboldalon.